¿Por qué se nos pega una canción? & Billy la Bufanda
En Clase:
- Discutimos el artículo ¿Por qué se nos pega una canción? Lo analizamos para su uso del pretérito y el imperfecto.
- We discussed the article Why do songs 'get stuck' to us? We analyzed it for its use of preterit and imperfect.
- Miramos Billy la Bufanda y creamos una lista de competencias necesarias para crear un video para la clase de español. Después, Uds. indicaron cuales competencias tienen.
- We watched Billy the scarf and we created a list of necessary skills to create a video for Spanish class. Then, you all indicated which skills you have.
Tarea:
- Ricitos de Oro #2. There are a couple on here that I think are debatable, so we'll discuss questions tomorrow in class.
- Please note the following irregulars (in addition to the ones you already know) in the preterit for this assignment:
- Oír - oí, oíste, oyó, oímos, oyeron
- Dormir - dormí, dormiste, durmió, dormimos, durmieron
- Caerse - me caí, te caíste, se cayó, nos caímos, se cayeron
No comments:
Post a Comment