Tuesday, January 29, 2013

¿Por qué se nos pega una canción? & Billy la Bufanda

En Clase:
  • Discutimos el artículo ¿Por qué se nos pega una canción? Lo analizamos para su uso del pretérito y el imperfecto.
    • We discussed the article Why do songs 'get stuck' to us? We analyzed it for its use of preterit and imperfect.
  • Miramos Billy la Bufanda y creamos una lista de competencias necesarias para crear un video para la clase de español. Después, Uds. indicaron cuales competencias tienen.
    • We watched Billy the scarf and we created a list of necessary skills to create a video for Spanish class. Then, you all indicated which skills you have.
Tarea:
  • Ricitos de Oro #2. There are a couple on here that I think are debatable, so we'll discuss questions tomorrow in class.
  • Please note the following irregulars (in addition to the ones you already know) in the preterit for this assignment:
    • Oír - oí, oíste, oyó, oímos, oyeron
    • Dormir - dormí, dormiste, durmió, dormimos, durmieron
    • Caerse - me caí, te caíste, se cayó, nos caímos, se cayeron

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