Thursday, October 18, 2012

jueves el 18 de octubre, 2012

En Clase:
  • Escribieron de "cuando eran niños..." para practicar con el imperfecto.
    • You wrote about "When you were kids..." to practice with the imperfect.
  • Terminamos a tomar apuntes de la guerra entre los EEUU y México. 
    • We finished taking notes about the Mexican-American War. Here are the notes if you missed class. 
  • Empezamos a explorar el Corrido de Mazapil, contestando las preguntas siguientes:
    • We started to explore the Ballad of Mazapil by answering the following questions:
      • ¿De dónde es el autor - México o los EEUU? (inferencia) 
        • From where it the author - Mexico or the US? (inference)
      • ¿Qué nos dice de Zachary Taylor? 
        • What does this tell us about Zachary Taylor?
      • ¿Qué nos dice del portamiento de los soldados americanos en Mazapil?
        • What does this tell us about the behavior of the American soldiers in Mazapil?
Tarea:
  • Tienen una evaluación el lunes (por el laboratorio de química el viernes) en la clase de química. La evaluación tendrá la conjugación del imperfecto Y algo con vocabulario viejo.
    • You have an assessment on Monday (due to the chem lab on Friday). The assessment with have imperfect conjugation and something with old vocabulary.
  • Here is a practice activity on quia ("Hoja 3" del imperfecto) 
  • Here is the answer key to Hoja 2

No comments:

Post a Comment