jueves el 18 de octubre, 2012
En Clase:
- Escribieron de "cuando eran niños..." para practicar con el imperfecto.
- You wrote about "When you were kids..." to practice with the imperfect.
- Terminamos a tomar apuntes de la guerra entre los EEUU y México. 
- We finished taking notes about the Mexican-American War. Here are the notes if you missed class. 
- Empezamos a explorar el Corrido de Mazapil, contestando las preguntas siguientes:
- We started to explore the Ballad of Mazapil by answering the following questions: 
- ¿De dónde es el autor - México o los EEUU? (inferencia) 
- From where it the author - Mexico or the US? (inference) 
- ¿Qué nos dice de Zachary Taylor? 
- What does this tell us about Zachary Taylor?
- ¿Qué nos dice del portamiento de los soldados americanos en Mazapil?
- What does this tell us about the behavior of the American soldiers in Mazapil?
Tarea:
- Tienen una evaluación el lunes (por el laboratorio de química el viernes) en la clase de química. La evaluación tendrá la conjugación del imperfecto Y algo con vocabulario viejo.
- You have an assessment on Monday (due to the chem lab on Friday). The assessment with have imperfect conjugation and something with old vocabulary.
- Here is a practice activity on quia ("Hoja 3" del imperfecto) 
- Here is the answer key to Hoja 2.  
 
 
 
          
      
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
No comments:
Post a Comment